4 gyors tanács a sikeres PR-hoz

Jó téma, alaposság, kapcsolat, ritmus

Jó téma, alaposság, kapcsolat, ritmus


Hiába a Tiéd a világ leghatásosabb híre, ha nem tudod eljuttatni a sajtóhoz. A blogomban már sokszor írtam róla, hogy milyen a jó sajtóközlemény, vagy hogy mennyire fontos a kapcsolatépítés. De ez még mindig nem elég ahhoz, hogy elég sajtómegjelenésed legyen.

Mert ahhoz, hogy elérd a célod, tökélyre kell fejlesztened a PR-od. Meg kell alkotnod a saját csodafegyvered. Ehhez adok most néhány ötletet.

 

# 1. Nézz körül és kérdezz!
Nehéz ráérezni, hogy milyen sztorira van szüksége a sajtónak. Új üzleteket nyitottál? Terjeszkedsz? Milliós beruházásaid vannak? Jótékonykodsz? Ez mind nem érdekes. Önmagában nem. Érdekessé kell tenned, hogy egy igazán jó történet kerekedjen belőle, különben csak egy mínuszos hír lesz a hetedik oldalon. Érdemes újságíró fejjel gondolkodni, így egy idő után hamar rájössz, hogy mi kerülhet be nagyobb valószínűséggel a lapokba. Ha nem megy, szedj össze témajavaslatokat és kérdezz meg újságírókat, sajtósokat arról, hogy melyikkel foglalkoznának. Meglátod, segíteni fog!

# 2. Légy alapos!
Az újságíróknak egyre kevesebb idejük van, és egyre több hírrel kell foglalkozniuk. Nem hagyhatod, hogy azért hagyjanak figyelmen kívül, mert bár a témád jó, a sajtóanyagod nem elég profi és körültekintő. 1500-2500 karakterben fogalmazd meg a mondanivalódat, és öntsd cikk formájába. Válaszold meg a négy legfontosabb kérdést, vagyis hogy kivel, mikor, hol, mi történt. Ne legyen helyesírási hibád. Használj számadatokat. Csatolj fotókat, ha lehet videót is. Add meg az elérhetőséged, és légy készenlétben, ha hívnának, azonnal állj rendelkezésre, légy felkészült, tudj válaszolni a feltett kérdésekre.

# 3. Lépj ki a postaládából!
A legtöbben csak e-mailben kiküldött sajtóanyagokkal bombázzák az újságírókat és a bloggereket. Lehet, hogy még ők maguk sem tudják, de ez nem elég nekik. Közvetlen kapcsolatot kell ápolnod velük, hogy arcot tudjanak párosítani a nevedhez. Néhány újságíró túl elfoglalt a találkozáshoz, ezért meg kell ragadnod az adandó alkalmakat. Fussatok össze egy kávéra, lépj oda egy rendezvényen, látogasd meg az irodában, adj neki egyedi információkat - és jó partnerre találsz benne!

# 4. Kezdd újra az egészet!
A sajtókommunikációdnak is olyan ritmust kell adnod, amilyet az értékesítésednek, a marketingednek és a gyártásodnak. Tervezz, és a terved alapján megadott rendszerességgel keress történeteket, adj ki sajtóhíreket és beszélgess az újságírókkal!

 

Keres bizalommal, ha bármiben a segítségedre lehetek! Sok sikert!

Koczka Máté / szabadúszó PR tanácsadó
mate@akoczka.com / +36 20 311-01-22