PR Furfang blog

Gyakorlati PR tanácsadás Koczka Máté tollából

2016. feb 23.

Ötletindító kreatív sajtóeseményekhez

írta: koczka_mate
Ötletindító kreatív sajtóeseményekhez

Kolbásztöltés újságírókkal, kertészkedés Rékasi Károllyal, beszélgetés professzorokkal és Jakupcsek Gabriellával - néhány ok, ami miatt az elmúlt hónapokban nem jutott időm írni a blogra. Most viszont szeretnélek kárpótolni benneteket az utóbbi néhány általam szervezett sajtótájékoztatóról és sajtóeseményről készült fotóval. Hátha ez még egy kis ötletindító is lehet egy következő PR aktivitáshoz számotokra.

70 újságíró, 45 kiló kolbász,  9 szerkesztőség a Budapesti Böllérfesztivál média kolbásztöltő verseny én. Köszönjük a Piac&Profit, a Lokál, a Szuperinfó, a Családi lap, a Player.hu, a Lánchíd Rádió, a Petőfi Tv, a Sláger FM, és a Hír Tv részvételét, istenien finom kolbászok készültek!

Rékasi ...

Tovább Szólj hozzá

pr sajtótájékoztató sajtóesemény

2015. aug 19.

A személyi PR egyre divatosabb

írta: koczka_mate
A személyi PR egyre divatosabb

self.jpgMár nem csak a "főállású" médiaszemélyiségek és a művészek, hanem üzletemberek, orvosok, jogászok, séfek, asztalosok és számos más terület képviselői jelennek meg egyre tudatosabban a médiában. Az elmúlt években egyre többen jöttek rá, hogy a személyi PR nagyon fontos, ha az ember előbbre szeretne jutni. Mert hiába vagyunk jók, ha erről nem tudnak az emberek: a leendő ügyfeleink, a feletteseink, a partnereink.

Az első és a legfontosabb, hogy valóban legyünk jók a saját területünkön, végezzük a munkánkat kifogástalanul, mindenki megelégedésére . Ha elégedettek az ügyfeleink, szerezzünk belőlük még többet! De hogyan? A klasszikus marketing és értékesítés professzionális művelése természetesen elengedhetetlen, de az igazi ...

Tovább Szólj hozzá

pr pr tanácsadó személyi pr

2015. jún 30.

Megalakult a FIVOSZ Média Bizottsága

írta: koczka_mate
Megalakult a FIVOSZ Média Bizottsága

_kk65699.jpgÖrömmel jelenthetem, hogy néhány nappal ezelőtt megalakult a Fiatal Vállalkozók Szövetségének Média Bizottsága, amelynek én lettem az elnöke.

A FIVOSZ Média Bizottságának célja, hogy az érdeklődő tagok választ kapjanak egy sokak számára talán idegen területtel, a médiával kapcsolatos kérdéseikre. Főként azoknak a fiatal vállalkozóknak tudunk segíteni, akik sajtószereplés előtt állnak, vagy a médiában szeretnék ismertebbé tenni a tevékenységüket, azaz PR tevékenységet szeretnének folytatni. Tanácsainkkal tudjuk támogatni a válságkommunikáció után érdeklődőket is.

A FIVOSZ tagjainak bármikor lehetőségük nyílik arra, hogy elektronikusan feltegyék a kérdéseiket a média kapcsán, és tippekkel, ötletekkel, kapcsolatokkal ...

Tovább Szólj hozzá

pr fivosz koczka máté média bizottság

2015. jún 03.

Elképesztően meggyőzőek a japán PR-esek

írta: koczka_mate
Elképesztően meggyőzőek a japán PR-esek

Nemrég szerencsém volt eltölteni egy kis időt Japánban, és ha már ott jártam, két találkozót is leszerveznem helyi PR szakemberekkel. Az utazás előtt hetekkel kerestem fel őket az interneten, mert nagyon érdekelt, hogy miben különböznek az ottani munkamódszerek. Első pillantásra nyilván nem sokban. Ők is a kapcsolataikból és az ötleteikből élnek, lobbiznak, rendezvényeket szerveznek, sajtóközleményeket írnak. De közben mégis egy kicsit másképp dolgoznak, módszereik között pedig egészen érdekes, sőt bizarr dolgok is vannak.

img_4897.JPGEmilie, Koczka Máté, Toru Mori

Az első beszélgetőpartnerem Toru Mori és kolléganője, Emilie voltak. Cégük luxusmárkákkal foglalkozik, ügyfelük egy prémium csokoládémárka és néhány komoly alkoholos ...

Tovább Szólj hozzá

japán pr szakma pr kampány

2015. ápr 08.

Hogyan legyek érdekes a sajtónak?

írta: koczka_mate
Hogyan legyek érdekes a sajtónak?

http://www.vallalkozzitthon.hu/hirek/Hogyan-legyek-erdekes-a-sajtonak-

Hogyan legyek érdekes a sajtónak?

Minden vállalkozás tele van jó témákkal, csak meg kell találni őket, és eljuttatni a megfelelő helyekre. A PR tanácsadó ebben segít.

Szerencsére egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a PR-nak milyen nagy szerepe van a külső és belső kommunikációban. A sajtóban való hatékony jelenlét a cég ismertségének növekedésével együtt hoz új vásárlókat és nyitja meg a kapukat új lehetőségek előtt.

Sok kisvállalat vezetője, aki először találkozik a PR-al, azonnal elveti a dolgot, mert azt hiszi, hogy az ő tevékenysége nem elég érdekes ahhoz, hogy cikkeket írjanak róla és tévéműsorokban szerepeljen. Ez azonban rossz hozzáállás. ...

Tovább Szólj hozzá

pr sajtóközlemény tanács téma

2015. már 19.

A PR a kicsik fegyvere igazán

írta: koczka_mate
A PR a kicsik fegyvere igazán

best-pr-firms-awards.pngMegjelent egy írásom a vallalkozzitthon.hu oldalon arról, hogy a multik mellett a kkv szektor is sikeresen használhatja a PR adta lehetőségeket.

Miért pont annak a pékségnek a tulajdonosa, az a jogász, és az a divattervező nyilatkozik a tévében? Miért ahhoz az autókölcsönzőhöz és könyvelőhöz mennek forgatni a tévéstábok? Elárulom, hogy az esetek túlnyomó részében nem véletlenül. És nem mágia, vagy fizetett hirdetés áll a dolog hátterében, hanem a jó PR.

A kisvállalati vezetőknek is érdemes lehet elolvasni a folytatást: http://www.vallalkozzitthon.hu/hirek/435/A-PR-a-kicsik-fegyvere-igazan

Tovább Szólj hozzá

pr kkv kisvállalat

2014. aug 21.

4 gyors tanács a sikeres PR-hoz

írta: koczka_mate
4 gyors tanács a sikeres PR-hoz

Jó téma, alaposság, kapcsolat, ritmus

Jó téma, alaposság, kapcsolat, ritmus


Hiába a Tiéd a világ leghatásosabb híre, ha nem tudod eljuttatni a sajtóhoz. A blogomban már sokszor írtam róla, hogy milyen a jó sajtóközlemény , vagy hogy mennyire fontos a kapcsolatépítés . De ez még mindig nem elég ahhoz, hogy elég sajtómegjelenésed legyen.

Mert ahhoz, hogy elérd a célod, tökélyre kell fejlesztened a PR-od. Meg kell alkotnod a saját csodafegyvered. Ehhez adok most néhány ötletet.

 

# 1. Nézz körül és kérdezz!
Nehéz ráérezni, hogy milyen sztorira van szüksége a sajtónak. Új üzleteket nyitottál? Terjeszkedsz? Milliós beruházásaid vannak? Jótékonykodsz? Ez mind nem érdekes. Önmagában nem. Érdekessé kell tenned, hogy egy igazán jó történet kerekedjen belőle, ...

Tovább Szólj hozzá

sajtóközlemény tippek kapcsolatépítés

2014. júl 20.

10 hasznos tipp kapcsolatépítésre a médiával

írta: koczka_mate
10 hasznos tipp kapcsolatépítésre a médiával

PR_Blog.jpgVállalkozásod teljes sikeréhez elengedhetetlen az újságírókkal való kapcsolatépítés!

 

Ha profi szeretnél lenni a PR-ban, nem elég megtalálni azokat, akik szívesen foglalkoznának a híreiddel, hanem megfelelően is kell bánnod velük. A lenti tippek segítenek abban, hogy az újságírók kulcsfontosságú információforrásnak, és ne egy megjelenésekért kuncsorgó "kéretlen hívónak" tekintsenek. Bízom benne, hogy segítségedre leszek ezekkel a tanácsokkal!

 

#1 Valódi érték
A sajtónak csak valóban hasznos, értékes információt adj át. Nem éri meg eljátszanod az újságírók bizalmát!

#2 Segíts
Próbálj meg segíteni az újságíróknak egy-egy a cégedtől független témában is. Meglátod, meghálálják a kedvességed!

#3 ...

Tovább Szólj hozzá

tippek tanács kapcsolatépítés pr szakma sajtókommunikáció

2014. jan 27.

A blogger az új újságíró

írta: koczka_mate
A blogger az új újságíró

blogger_writers_block.jpgSokat meséltem már arról, hogy mennyire fontos az újságírókkal és szerkesztőkkel való jó kapcsolat kialakítása. A mai világban azonban már nem csak a klasszikus sajtótermékek, hanem a webes véleményformálók is legalább olyan fontosak a pr-osok számára. Ma akkor már nem végezted elég jól a munkádat, ha az általad képviselt vállalat területéről író bloggerekkel nem vetted fel a kapcsolatot.

De miért fontos ez? Tudomásul kell vennünk, hogy az interneten töltött idő rohamszerű növekedésével az emberek már nem csak a hírportálokat és közösségi oldalakat tartják a könyvjelzőik között, hanem a kedvenc blogjaikat is. Azokat a blogokat, amelyeket a személyes hangvételük, jól célbaérő stílusuk miatt tízezrek vagy százezrek is ...

Tovább Szólj hozzá

blogger tanács közösségi média branderősítés