PR Furfang blog

Gyakorlati PR tanácsadás Koczka Máté tollából

2019. júl 06.

Sajtó tanulmányút - megéri szervezni?

írta: koczka_mate
Sajtó tanulmányút - megéri szervezni?

Sajtó tanulmányutat szervezni az egyik kedvenc feladatom! Nem újdonság, hogy sok vállalkozás - főleg a turisztikában - rendszeresen szervez tanulmányutakat (study tour-okat) újságíróknak. Ezek az általában egy-két napos programok nagyon jó lehetőséget adnak arra, hogy olyan sajtóorgánumokat is megszólítsunk, akiket más PR eszközökkel csak nagyon nehezen tudnánk. Kiváló kapcsolatépítésre, és persze a sajtósnak is élvezet. :)

Sajtóközleményekből egy átlagos újságíró több százat kap naponta, sajtótájékoztatóból is Dunát lehet rekeszteni - valahogy ki kell hát tűnni a tömegből.

Én magam legalább egy tucat tanulmányutat szerveztem már a média képviselőinek, összességében több száz újságíróval tölthettem így el ...

Tovább Szólj hozzá

pr sajtó tanulmányút study tour

2018. jan 08.

Miért jobb "ingyen" bekerülni az újságba mint pénzért?

írta: koczka_mate
Miért jobb "ingyen" bekerülni az újságba mint pénzért?

Újsághirdetésekért, bannerekért, tévéreklámokért, de még PR cikkekért is százezreket elkérnek a kiadók. Ezzel szemben médiamegjelenéseket akár "ingyen" is el lehet érni, ha elég érdekesek tudunk lenni. (Erről bővebben itt .)

ermészetesen fontos a pénz, de nem csak az ingyenesség miatt jobb "ingyen" sajtómegjelenést elérni. A lényeg, hogy a reklám nem hiteles, a hír viszont az.

Ha egy olvasó promóciós címkével ellátott szöveget, vagyis fizetett PR cikket olvas, kétségei vannak a leírtakkal kapcsolatban. Ha viszont egy szerkesztőségi tartalom, egy igazi újságíró által megírt cikk van előtte, az sokkal hitelesebb.

A klasszikus PR eszközök segítségével elért sajtómegjelenések növelik a hírneved, potenciális új ...

Tovább Szólj hozzá

pr ingyen pr cikk pr eszközök bekerülni az újságba

2018. jan 04.

Hogyan dől el, hogy miből lesz hír?

írta: koczka_mate
Hogyan dől el, hogy miből lesz hír?

news.jpgHogyan kerülhetsz be a sajtóba?

Mi kell ahhoz, hogy a média felkapja a témád?

  A szerkesztőségekhez naponta több száz e-mail érkezik olyanoktól, akik be szeretnének kerülni az adott újságba, tévébe, rádióba, internetes felületre. Vannak, akik személyes hangvételű levéllel, mások sajtóközleményekkel próbálkoznak. De mi alapján dől el, hogy végül miből lesz hír?

Fogaskerekek

A kérdés megválaszolásához érdemes pár szót szólni előbb a szerkesztőségek működéséről. Az internetes, nyomtatott és sugárzott sajtótermékek nagyon hasonlóan működnek: a főszerkesztő alatt szerkesztők, újságírók/riporterek dolgoznak, akiknek mind az a legfontosabb, hogy friss, érdekes és hiteles hírekkel tudjanak előállni. Ha így ...

Tovább Szólj hozzá

sajtóközlemény szerkesztőség e-mail sajtókommunikáció sajtólista

2016. feb 23.

Ötletindító kreatív sajtóeseményekhez

írta: koczka_mate
Ötletindító kreatív sajtóeseményekhez

Kolbásztöltés újságírókkal, kertészkedés Rékasi Károllyal, beszélgetés professzorokkal és Jakupcsek Gabriellával - néhány ok, ami miatt az elmúlt hónapokban nem jutott időm írni a blogra. Most viszont szeretnélek kárpótolni benneteket az utóbbi néhány általam szervezett sajtótájékoztatóról és sajtóeseményről készült fotóval. Hátha ez még egy kis ötletindító is lehet egy következő PR aktivitáshoz számotokra.

70 újságíró, 45 kiló kolbász,  9 szerkesztőség a Budapesti Böllérfesztivál média kolbásztöltő verseny én. Köszönjük a Piac&Profit, a Lokál, a Szuperinfó, a Családi lap, a Player.hu, a Lánchíd Rádió, a Petőfi Tv, a Sláger FM, és a Hír Tv részvételét, istenien finom kolbászok készültek!

Rékasi ...

Tovább Szólj hozzá

pr sajtótájékoztató sajtóesemény

2015. aug 19.

A személyi PR egyre divatosabb

írta: koczka_mate
A személyi PR egyre divatosabb

self.jpgMár nem csak a "főállású" médiaszemélyiségek és a művészek, hanem üzletemberek, orvosok, jogászok, séfek, asztalosok és számos más terület képviselői jelennek meg egyre tudatosabban a médiában. Az elmúlt években egyre többen jöttek rá, hogy a személyi PR nagyon fontos, ha az ember előbbre szeretne jutni. Mert hiába vagyunk jók, ha erről nem tudnak az emberek: a leendő ügyfeleink, a feletteseink, a partnereink.

Az első és a legfontosabb, hogy valóban legyünk jók a saját területünkön, végezzük a munkánkat kifogástalanul, mindenki megelégedésére . Ha elégedettek az ügyfeleink, szerezzünk belőlük még többet! De hogyan? A klasszikus marketing és értékesítés professzionális művelése természetesen elengedhetetlen, de az igazi ...

Tovább Szólj hozzá

pr pr tanácsadó személyi pr

2015. jún 30.

Megalakult a FIVOSZ Média Bizottsága

írta: koczka_mate
Megalakult a FIVOSZ Média Bizottsága

_kk65699.jpgÖrömmel jelenthetem, hogy néhány nappal ezelőtt megalakult a Fiatal Vállalkozók Szövetségének Média Bizottsága, amelynek én lettem az elnöke.

A FIVOSZ Média Bizottságának célja, hogy az érdeklődő tagok választ kapjanak egy sokak számára talán idegen területtel, a médiával kapcsolatos kérdéseikre. Főként azoknak a fiatal vállalkozóknak tudunk segíteni, akik sajtószereplés előtt állnak, vagy a médiában szeretnék ismertebbé tenni a tevékenységüket, azaz PR tevékenységet szeretnének folytatni. Tanácsainkkal tudjuk támogatni a válságkommunikáció után érdeklődőket is.

A FIVOSZ tagjainak bármikor lehetőségük nyílik arra, hogy elektronikusan feltegyék a kérdéseiket a média kapcsán, és tippekkel, ötletekkel, kapcsolatokkal ...

Tovább Szólj hozzá

pr fivosz koczka máté média bizottság

2015. jún 03.

Elképesztően meggyőzőek a japán PR-esek

írta: koczka_mate
Elképesztően meggyőzőek a japán PR-esek

Nemrég szerencsém volt eltölteni egy kis időt Japánban, és ha már ott jártam, két találkozót is leszerveznem helyi PR szakemberekkel. Az utazás előtt hetekkel kerestem fel őket az interneten, mert nagyon érdekelt, hogy miben különböznek az ottani munkamódszerek. Első pillantásra nyilván nem sokban. Ők is a kapcsolataikból és az ötleteikből élnek, lobbiznak, rendezvényeket szerveznek, sajtóközleményeket írnak. De közben mégis egy kicsit másképp dolgoznak, módszereik között pedig egészen érdekes, sőt bizarr dolgok is vannak.

img_4897.JPGEmilie, Koczka Máté, Toru Mori

Az első beszélgetőpartnerem Toru Mori és kolléganője, Emilie voltak. Cégük luxusmárkákkal foglalkozik, ügyfelük egy prémium csokoládémárka és néhány komoly alkoholos ...

Tovább Szólj hozzá

japán pr szakma pr kampány

2015. ápr 08.

Hogyan legyek érdekes a sajtónak?

írta: koczka_mate
Hogyan legyek érdekes a sajtónak?

http://www.vallalkozzitthon.hu/hirek/Hogyan-legyek-erdekes-a-sajtonak-

Hogyan legyek érdekes a sajtónak?

Minden vállalkozás tele van jó témákkal, csak meg kell találni őket, és eljuttatni a megfelelő helyekre. A PR tanácsadó ebben segít.

Szerencsére egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy a PR-nak milyen nagy szerepe van a külső és belső kommunikációban. A sajtóban való hatékony jelenlét a cég ismertségének növekedésével együtt hoz új vásárlókat és nyitja meg a kapukat új lehetőségek előtt.

Sok kisvállalat vezetője, aki először találkozik a PR-al, azonnal elveti a dolgot, mert azt hiszi, hogy az ő tevékenysége nem elég érdekes ahhoz, hogy cikkeket írjanak róla és tévéműsorokban szerepeljen. Ez azonban rossz hozzáállás. ...

Tovább Szólj hozzá

pr sajtóközlemény tanács téma