Gondolkodj úgy, mint egy újságíró!

Gyakran beleesnek az ügyfelek abba a hibába, hogy egy-egy sajtóközlemény esetében csak arra figyelnek, hogy nekik mi lenne a fontos és előnyös. A médiakapcsolatoknál azonban minden esetben először a szerkesztők igényeit és elvárásait kell megértenünk. Nem hiába hívják őket angolul gatekeepernek, vagyis kapuőrnek.

A gatekeeper fogalma általában a kommunikáció és a média területén használatos kifejezés, amely azokra a személyekre vagy szervezetekre utal, akik szabályozzák vagy befolyásolják az információ áramlását a nyilvánosság felé. Ők döntenek arról, hogy mely hírek kerülnek publikálásra, milyen prioritást kapnak, és hogyan kerülnek bemutatásra. Ezért, ha azt szeretnénk, hogy sajtóközleményünk elérje a célközönséget, először meg kell győznünk őket az üzenetünk relevanciájáról és értékéről.

dall_e_2024-01-03_12_43_24_illustration_of_a_metaphorical_gatekeeper_in_the_context_of_media_and_communications_the_image_depicts_a_figure_standing_at_a_large_gate_holding_a.pngFotó: DALL·E

Mit keresnek az újságírók egy hírben?

A szerkesztőségek munkatársai olyan lehetséges híreket keresnek, amelyek vonzóak lehetnek az olvasóik, hallgatóik vagy nézőik számára. A sajtóközleményünkben tehát érdemes olyan témákat és szemszögeket választanunk, amelyek aktuálisak, érdekesek és informatívak a közönség számára. Például, ha egy technológiai újdonságról írunk, akkor a legújabb iparági trendekre vagy a termék innovatív aspektusaira érdemes összpontosítanunk.

Emellett, a sajtóközleményünknek professzionálisnak és jól strukturáltnak kell lennie. Egy jól megírt, könnyen érthető és pontos sajtóközlemény nagyobb eséllyel kerül a szerkesztők kezébe, és növeli az esélyét annak, hogy publikálásra kerül. Fontos, hogy odafigyeljünk a részletekre, mint a nyelvtani helyesség, a pontos adatok és a releváns hivatkozások, mivel ezek mind hozzájárulnak a sajtóközleményünk hitelességéhez és szakmaiságához.

Végezetül, fontos a személyre szabott megközelítés. Ha tudjuk, hogy melyik szerkesztő vagy újságíró foglalkozik az adott témával, akkor közvetlenül őket célozzuk meg a sajtóközleményünkkel, így növelve az esélyét annak, hogy figyelmet szenteljenek rá. A személyre szabott megkeresés azt mutatja, hogy időt és erőfeszítést fordítottunk arra, hogy megértsük a cél médium profilját, ami jelentősen növelheti a siker esélyét.

Ha további kérdéseid vannak, vagy szakértő segítségre van szükséged a híreid terjesztésében és a kommunikációs stratégiád fejlesztésében, keress bizalommal. Szívesen segítek a vállalatod sikerének növelésében.

Koczka Máté, PR tanácsadó
mate@akoczka.com

A Facebook-oldalamon találsz több infót rólam: https://www.facebook.com/koczka.mate.pr.tanacsado/