Építs kapcsolatot!

kapcsolatépítés.jpgMinden üzletember tudja, hogy a sikeres vállalkozás egyik legfőbb alappillére a kiváló kapcsolatrendszer. Sokan ennek ellenére mégsem fordítanak elegendő figyelmet kapcsolataik építésére, az újságírókkal való kapcsolattartás pedig a legtöbbeknek teljesen idegen fogalom.

Nos, a PR menedzser feladata az, hogy az elfoglalt cégvezető helyett alakítson ki személyes kapcsolatot a sajtótermékek munkatársaival. Azonban ha mégis magunk szeretnénk jó kapcsolatokat kiépíteni a médiával, az alábbiakra érdemes odafigyelnünk:

- Készítsünk egy listát azokról az újságírókról és szerkesztőkről, akik a cégünket érintő témákban publikálnak vagy az ilyen típusú rovatokat vezetik.

- Vegyük fel a listán szereplő személyekkel a kapcsolatot, tudjunk meg rólunk többet! A megszerzett információkat tároljuk egy táblázatban (név, beosztás, sajtótermék, különféle elérhetőségek, kedvenc étel, stb.).

- Keressük a találkozási pontokat! Látogassunk el rendszeresen sajtóeseményekre, esti partykra.

- Kérjük ki az újságíró véleményét! Hívjuk fel minden fontosabb döntésünk előtt, hogy érezze, számít a véleménye!

- Szervezzünk személyes találkozót, munkareggelit, -ebédet, -vacsorát.

- Tudjuk meg, hogy mi érdekli! (Pl. ha tudjuk, hogy az egyik újságíró kedvenc színésze Stohl András, küldjünk el neki érdekes híreket róla!)