Anyu, a mikulás rajta van az üvegen!
Engedelmeddel ezúttal én NEM kívánok Nektek kellemes ünnepeket, azt úgyis kívánt már más eleget. Inkább mutatok egy szép branderősítő ünnepi videót az előző bejegyzésemhez kapcsolódóan. A Coca Cola és a mikulás alakja már a márka megalkotásától kezdve szorosan összefügg, így nem csoda, ha furcsán nézünk az olyan nagyszakállúkra, akiknek nincs a kezében a kedvenc buborékos italunk.
Az 1930-as évek elején a növekvő Coca-Cola Company arra kereste a választ, hogy télvíz idején hogyan lendíthetnék fel az ilyenkor hagyományosan pangó üdítőpiacot. Felbéreltek egy tehetséges reklámgrafikust, Haddon Sundblomot, akinek a nevéhez fűződnek a Mikulást a Coca-Colával összekapcsoló képek. E reklámok visszatérő elemei lettek a Coca-Cola marketingjének, és segítettek felpörgetni a téli eladásokat – nem beszélve arról, hogy erősítették a termék ismertségét a gyermekek körében. E kampány nagyban hozzájárult annak a legendának a kialakulásához, miszerint a Coca-Cola találta ki a modern – és piros – Mikulás képét.
És egy rövid történet: Tegnap a családi karácsonyi vacsorán az egyik 5 éves unokahúgom meglepődve mutatott a Coca Cola flakonra: anyuuu, a mikulás rajta van az üvegen! Emellett a márka reklámjai alatt hallható karácsonyi dala volt az egyik kedvenc ünnepi nótája... szóval gondolhatjuk, hogy Pepsit vagy Coca Colát fog majd kérni a sulibüfében, később meg a whiskeyhez. :)
Koczka Máté