Először a cégvezetőt kell híressé tenned!

bill-gates.jpegEgy megfelelő "arc" a maradandó cégimázs megteremtésének kulcsa!

A legtöbb pr kampányból azonban mégis sokszor a megfelelő szóvivő hiányzik. Egyet kell értenem a híres Ries & Ries amerikai tanácsadó cég két vezetőjével: ha a híressé akarod tenni a terméked, először a cégvezetőt is híressé kell tenned. Nem elég, ha van egy remek terméked, ugyanis a médiát az ember érdekli. Csak élő, hús-vér emberekkel tudnak beszélgetni: egy autót, vagy egy dobozos üdítőt nem lehet meginterjúvolni.

Nézzük csak, kik azok a cégvezetők akiknek a neve már összeforrt egy-egy világmárkával:

Bill Gates - Microsoft
Steve Jobs - Apple
Michael O'Leary - Ryanair
Larry Ellison - Oracle
Michael Dell - Dell Computer
Oprah Winfrey - saját magazin és tv show

c6.JPGA public relations annyira fontos egy cég vezetőjének életében, hogy munkaidejének legalább felét a pr-nek kell szentelnie a hosszú távú sikerek érdekében. De mi történik akkor, ha a cégvezető nem megfelelő a szóvivő posztra? Nos, ebben az esetben vagy beletörődik, hogy a cége híres és sikeres sem lesz, vagy keres egy szakembert, aki elvégzi helyette ezt a munkát.

Esküszöm, hogy nem kapok jutalékot a vásárlások után, de mindenképp szeretném ajánlani a Ries & Ries szakmai könyveit az angolul tudóknak! :) Itt válogathattok: http://www.ries.com/books/

Koczka Máté / PR menedzser
mate@akoczka.com / +36 20 311-01-22