A blogger az új újságíró
Sokat meséltem már arról, hogy mennyire fontos az újságírókkal és szerkesztőkkel való jó kapcsolat kialakítása. A mai világban azonban már nem csak a klasszikus sajtótermékek, hanem a webes véleményformálók is legalább olyan fontosak a pr-osok számára. Ma akkor már nem végezted elég jól a munkádat, ha az általad képviselt vállalat területéről író bloggerekkel nem vetted fel a kapcsolatot.
De miért fontos ez? Tudomásul kell vennünk, hogy az interneten töltött idő rohamszerű növekedésével az emberek már nem csak a hírportálokat és közösségi oldalakat tartják a könyvjelzőik között, hanem a kedvenc blogjaikat is. Azokat a blogokat, amelyeket a személyes hangvételük, jól célbaérő stílusuk miatt tízezrek vagy százezrek is olvashatnak. Méghozzá úgy, mint egy barát vagy egy barátnő írásait. Az átlagos cikkeknél tehát sokkal nagyobb jelentőséggel bír, hogy egy blogger mit gondol a cégünkről, a termékünkről, a szolgáltatásunkról, az általunk képviselt értékekről vagy a szektorról, amiben dolgozunk.
Mit tehetünk? Ne féljünk felvenni a kapcsolatot a bloggerekkel! Kezeljük őket úgy, mint a partnerlistánk legelején álló újságírókat! Segítsük őket információkkal, hívjuk meg őket a rendezvényeinkre, próbáltassuk ki velük a termékeinket, értesítsük őket elsőként a cégünket és a szektort érintő legfrissebb hírekről! Meglátod, hasznos segítőtársaid lehetnek a jövőben! :)
Keres bizalommal, ha bármiben a segítségedre lehetek!
Koczka Máté / PR menedzser
mate@akoczka.com / +36 20 311-01-22