A PR nem reklám, a reklám nem PR

Fontosnak tartottam írni erről az ősrégi témáról, ugyanis szeretném felhívni a PR területét újonnan kóstolgatók figyelmét egy óriási hibára, amelyet eleinte sokan elkövettek, köztük én is...

A legáltalánosabb tévedés, amikor a reklám és a PR közé egyenlőségjelet tesznek! Bár sokan összekeverik őket, céljaik alapján egyszerűen megkülönböztethetőek: amíg a PR szakember azért dolgozik, hogy szimpátiát, bizalmat és jó hírnevet építsen ki a közvéleményben, a reklámos közvetlen eléréssel akarja gyors vásárlásra sarkallni az embereket. A reklám elsődleges célja a közvetlen eladás ösztönzés. A PR is eladást ösztönöz, de csak közvetve: a bizalomépítés eszközével.

A kommunikalj.hu oldalon találtam két egyszerű rajzocskát, ami gyorsan megmutatja a módszereik közti különbséget is. Te kinek hinnél?!

pr_vs_reklam.JPG
A kommunikációs stratégia vagy egy új kampány kommunikációjának tervezésénél, valamint a kivitelezés minden egyes apró részleténél fontos tehát szem előtt tartani az előbb olvasottakat.

Nem érdemes például a sajtóközleményed minden mondatába belecsempészni a népszerűsíteni kívánt márkanevet, vagy épp beleépíteni agresszív, azonnali vásárlást sürgető gondolatokat. Ennél léteznek sokkal finomabb és persze eredményesebb módszerek is! :)

Koczka Máté / PR tanácsadó
mate.koczka@gmail.com / +36 20 311-01-22

*** Iratkozz fel az ingyenes PR oktató hírlevél folyamomra itt: https://pr-furfang.blog.hu/2012/08/20/ingyenes_heti_oktato_pr_hirlevel ***