Klapka György aranyszállítmánya egy zseniális médiahack!
Az idei év első és legzseniálisabb médiahackje egy fura rejtettkamerás felvételnek köszönhető.
A YouTube videón "keresztapát" alakító milliárdos Klapka György saját irodájában beszél egy rejtélyes aranyszállítmányról, amit óriási üzletnek állít be. A vállalkozó nyomatékosan felhívja a szobában tartózkodók figyelmét, hogy senki nem teheti rá a kezét az aranyára és nem szabad, hogy idő előtt kitudódjon a létezése. Még meg is fenyegeti a képen nem látható üzleti partnerét, hogy amennyiben a tervekbe bármi hiba csúszik, akkor az összes aranyát beolvasztatja és mandzsettagombot csináltat belőle. A videót vagy annak tartalmát számos médium közölte, TV–ben, rádióműsorban és újságban láthattuk, hallhattuk. A YouTube videómegosztón néhány nap alatt több mint 40.000 ember töltötte le, ami brutálisan jó eredmény! Ezek után azon sem lehet csodálkozni, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal érdeklődését is felkeltette a titokzatos felvétel, mindjárt nagy fogásra számítottak és fokozottan kezdtek figyelni minden kicsit is gyanús kamiont.
Klapka ezután senkinek sem adott magyarázatot a dologra, az újságírói kérdésekre is csak szűkszavúan válaszolt. Aztán néhány nappal később robbant a bomba és kiderült, hogy az egész videó valójában csak egy vadonatúj termékhez kapcsolódó reklámkampány része volt. Miután a vámosok megtörölték a homlokukat, az akciót kitaláló PR menedzsereknek máris széles mosoly szökött az arcára.
Néhány napja tehát felkerült a videó folytatása, amiben az üzletember elmagyarázza a félreértést, miszerint az ő behozott aranya nem más, mint a Strongbow Gold cider, a Heineken legújabb terméke. A hirdetés végén az elengedhetetlen tábla is előkerül, amin a Vámház krt. 9. felirat helyett a márka Facebook-címe jelent meg.
A legviccesebb, hogy a Strongbow Gold almacider átlátszó, fekete és arany színekben pompázó palackját a szemfülesek már a vírusvideón is felismerhették, hiszen mindvégig látszott Kalpka György rejtettkamerás felvételén.
De mi is a Strongbow Gold? Egy enyhén pezsgő, frissítő ízű, 5% alkoholtartalmú alma cider, amely almából készül fermentálással. Titkát csak a Strongbow szakemberei ismerik, akik immár az ötödik generáció óta örökítik tovább tudásukat. A cider egyre népszerűbb ital világszerte; a Strongbow Goldot pedig a közép-kelet európai régióban a hazai fogyasztók ismerhetik meg elsőként.
A kampányhoz gratulálok a NeoNoir kommunikációs ügynökségnek, szép volt! ;)
Koczka Máté / PR menedzser
mate@akoczka.com / +36 20 311-01-22