A tökéletes pr-os!
Már megmutattam, hogy az újságírók számszerűen mit gondolnak a sajtósokról és arról is szó esett, hogy szerintük mi a pr tanácsadók által elkövetett leggyakoribb hiba. Az általam készített mini kutatás végén arra is megkértem a médiásokat, hogy segítsenek a tökéletes pr-os megalkotásában. A kérdés: milyennek képzeled az ideális sajtóst?
Az alábbi válaszok érkeztek:
"Nem erőszakos, udvarias, jól felkészült, hosszantartó kapcsolatra törekszik"
"Ismernie kellene minden médiumtípus sajátosságait, nem elegendő, ha frontálisan szólítja meg a médiumokat!"
"Legyen az általa uralt terület gazdája, adja át a tudást, a publikusak mellett azokat az információkat is, amelyek segítenek elhelyezni az eseményt egy tágabb kontextusban."
"Világos, egyszerű, átlátható, gyors, kedves - ő és az anyagok!"
"Rám, az elvárásaimra szabja a küldött anyagot."
"Lelkiismeretes, alapos, gyors, pontos."
"Naprakész, széles kapcsolatrendszerrel rendelkezik az egész média területén."
"jól informált, segítőkész, naprakész"
"Hírekben gondolkodjon"
"kellemes, közvetlen, segítőkész, de nem nyomul"
"ha nem erőszakos,
ha a kért anyagot időre adja,
ha nem hív naponta, és nem zaklat,
ha megérti, hogy egy a témaválasztást több szempont befosáloja"
"Nem csak azzal törődik, ami számára fontos, hanem azzal, hogy ami számára fontos, miként válhat a lap hasznára."
"testre-lapra szabott anyagot küld, vagy, ha ugyanazt mindenhová, akkor ugyanarrúl több anyagot, 2-3-at, 2-3 stilusban-megközelitésben (bulvár, komoly, kulturális, tudományos, stb.. Az anyag a levél része, nincs formázva, csatolva vannak viszont a képek, nem szövegbe illesztve. Az esemény előtt 7-1o nappal jön a meghivó 3 nappal előbb emlékeztető. Ált elérhető vezetékes telefonon ...és kerüli a "került sor" kifejezést...."
"Aki el tudja "adni" szerkesztői fejjel, hogy az a téma miért lehet érdekes nekem."
"Megérti, hogy a mi a rovatom célja, és felfogja, hogy az egész kiadvány miről szól, és ennek fényében ajánlja a klienseit illetve termékeit."
"Letisztult és jól strukturált (az anyagait és a megnyilvánulásait illetően is)
rövid és informatív (szintén az anyagok és a beszéd is)."
"Az ügyfele, vagy munkaadója egyébként is költ nálunk."
"Már a címében is a témára utaló, tömören és áttekinthetően megfogalmazott anyagok. A téma esetleges kiválasztása esetén külön melléklet a részletesebb felkészülésre."
"Releváns és korrekt pr anyagokkal fotóval, esetleg videóval, figyelemfelkeltő címmel."
"Nem túl erőszakos, de készséges, ha közös munkáról van szó. A közvetlenség szintén előnyt jelent. Pontosan átküld minden anyagot a megbeszéltek szerint, nem kell többször rátelefonálni ezek miatt. Nem nagyon szól bele, hogy az általa küldöttekből mi jelenjen meg."
"Személyes kapcsolat ápolás és végtelen korrektség! Figyelem - nem a rég elment szerkesztő nevén szólítanak pld :-) A jó tartalom valójában egyedi, tehát ha személyre (médiumra) tudjuk szabni a témát, az az ideális"
"ha alkalmazkodik az újságíró, illetve a sajtótermék igényeihez, és nem kizárólag a megbízó szempontjai szerint mûködik"
"A lényeg, hogy témakörbe vágó, új információkkal rendelkező PR-anyagot kapjak, olyat, amiből lehet valódi cikk."
"A személyes kontaktus nagyon fontos (lenne). Szeretem, ha tudják a nevemet, és azt is, hogy mivel foglalkozom. Szívesen veszem, ha az esemény előtt egy héttel megkapom a meghívást, majd két nappal előtte érkezik egy emlékeztető. Az ilyesmit figyelmességnek tartom, ami a pr-os cégét is jó színben tünteti fel előttem."
"ismeri az érdeklődésemet, és személyre szabott ötletekkel jelentkezik"
"Aki kellő hosszúságú és részletességű anyagot jól megírva küld, nem használ epitheton ornansokat (például a világ legjobb, Magyarország legnagyobb stb cége) aki érdemi híreket küld és nem azt, hogy már megint megnyertek az x-edik díjat."