A tökéletes pr-os!

klavi.jpgMár megmutattam, hogy az újságírók számszerűen mit gondolnak a sajtósokról és arról is szó esett, hogy szerintük mi a pr tanácsadók által elkövetett leggyakoribb hiba. Az általam készített mini kutatás végén arra is megkértem a médiásokat, hogy segítsenek a tökéletes pr-os megalkotásában. A kérdés: milyennek képzeled az ideális sajtóst?

 

Az alábbi válaszok érkeztek:

"Nem erőszakos, udvarias, jól felkészült, hosszantartó kapcsolatra törekszik"

"Ismernie kellene minden médiumtípus sajátosságait, nem elegendő, ha frontálisan szólítja meg a médiumokat!"

"Legyen az általa uralt terület gazdája, adja át a tudást, a publikusak mellett azokat az információkat is, amelyek segítenek elhelyezni az eseményt egy tágabb kontextusban."

"Világos, egyszerű, átlátható, gyors, kedves - ő és az anyagok!"

"Rám, az elvárásaimra szabja a küldött anyagot."

"Lelkiismeretes, alapos, gyors, pontos."

"Naprakész, széles kapcsolatrendszerrel rendelkezik az egész média területén."

"jól informált, segítőkész, naprakész"

"Hírekben gondolkodjon"

"kellemes, közvetlen, segítőkész, de nem nyomul"

"ha nem erőszakos,
ha a kért anyagot időre adja,
ha nem hív naponta, és nem zaklat,
ha megérti, hogy  egy a témaválasztást több szempont befosáloja"

"Nem csak azzal törődik, ami számára fontos, hanem azzal, hogy ami számára fontos, miként válhat a lap hasznára."

"testre-lapra szabott anyagot küld, vagy, ha ugyanazt mindenhová, akkor ugyanarrúl több anyagot, 2-3-at, 2-3 stilusban-megközelitésben (bulvár, komoly, kulturális, tudományos, stb.. Az anyag a levél része, nincs formázva, csatolva vannak viszont a képek, nem szövegbe illesztve. Az esemény előtt 7-1o nappal jön a meghivó 3 nappal előbb emlékeztető. Ált elérhető vezetékes telefonon ...és kerüli a "került sor" kifejezést...."

"Aki el tudja "adni" szerkesztői fejjel, hogy az a téma miért lehet érdekes nekem."

"Megérti, hogy a mi a rovatom célja, és felfogja, hogy az egész kiadvány miről szól, és ennek fényében ajánlja a klienseit illetve termékeit."

"Letisztult és jól strukturált (az anyagait és a megnyilvánulásait illetően is)
rövid és informatív (szintén az anyagok és a beszéd is)."

"Az ügyfele, vagy munkaadója egyébként is költ nálunk."

"Már a címében is a témára utaló, tömören és áttekinthetően megfogalmazott anyagok. A téma esetleges kiválasztása esetén külön melléklet a részletesebb felkészülésre."

"Releváns és korrekt pr anyagokkal fotóval, esetleg videóval, figyelemfelkeltő címmel."

"Nem túl erőszakos, de készséges, ha közös munkáról van szó. A közvetlenség szintén előnyt jelent. Pontosan átküld minden anyagot a megbeszéltek szerint, nem kell többször rátelefonálni ezek miatt. Nem nagyon szól bele, hogy az általa küldöttekből mi jelenjen meg."

"Személyes kapcsolat ápolás és végtelen korrektség! Figyelem - nem a rég elment szerkesztő nevén szólítanak pld :-) A jó tartalom valójában egyedi, tehát ha személyre (médiumra) tudjuk szabni a témát, az az ideális"

"ha alkalmazkodik az újságíró, illetve a sajtótermék igényeihez, és nem kizárólag a megbízó szempontjai szerint mûködik"

"A lényeg, hogy témakörbe vágó, új információkkal rendelkező PR-anyagot kapjak, olyat, amiből lehet valódi cikk."

"A személyes kontaktus nagyon fontos (lenne). Szeretem, ha tudják a nevemet, és azt is, hogy mivel foglalkozom. Szívesen veszem, ha az esemény előtt egy héttel megkapom a meghívást, majd két nappal előtte érkezik egy emlékeztető. Az ilyesmit figyelmességnek tartom, ami a pr-os cégét is jó színben tünteti fel előttem."

"ismeri az érdeklődésemet, és személyre szabott ötletekkel jelentkezik"

"Aki kellő hosszúságú és részletességű anyagot jól megírva küld, nem használ epitheton ornansokat (például a világ legjobb, Magyarország legnagyobb stb cége) aki érdemi híreket küld és nem azt, hogy már megint megnyertek az x-edik díjat."