10 hasznos tipp kapcsolatépítésre a médiával
Vállalkozásod teljes sikeréhez elengedhetetlen az újságírókkal való kapcsolatépítés!
Ha profi szeretnél lenni a PR-ban, nem elég megtalálni azokat, akik szívesen foglalkoznának a híreiddel, hanem megfelelően is kell bánnod velük. A lenti tippek segítenek abban, hogy az újságírók kulcsfontosságú információforrásnak, és ne egy megjelenésekért kuncsorgó "kéretlen hívónak" tekintsenek. Bízom benne, hogy segítségedre leszek ezekkel a tanácsokkal!
#1 Valódi érték
A sajtónak csak valóban hasznos, értékes információt adj át. Nem éri meg eljátszanod az újságírók bizalmát!
#2 Segíts
Próbálj meg segíteni az újságíróknak egy-egy a cégedtől független témában is. Meglátod, meghálálják a kedvességed!
#3 A jó kontakt
Nem kell ismerned mindenkit, csak a megfelelő embereket. Sokkal eredményesebb lesz a vállalkozásod PR-ja, ha csak a jó újságírókkal és szerkesztőkkel kommunikálsz. Találd meg azokat, akikkel valóban egymás segítségére lehettek!
#4 Ne várj semmit
Mindenki állandóan abban reménykedik, hogy az újságírók mind megírják azt, amit szeretne. Nem érdemes viszont terhet tennünk a kontaktunk vállára. Kevesebb presszióval hosszútávon nagyobb eredményt érhetünk el!
#5 Hallgatni arany
Nem tudsz segíteni, ha nem tudod hogy miben kell. Ne kapkodj! Először hallgasd és értsd meg, hogy a sajtókapcsolatod mit szeretne, és ezután pont arra a kérdésre adj választ!
#6 Találkozás után
Miután találkoztál valakivel, fontos hogy újra kapcsolatot teremts vele. Jelöld be a LinkedIn-en, írj neki egy e-mailt vagy hívd fel telefonon. Köszönd meg neki a találkozót vagy segíts egy információval, így később is emlékezni fog rád!
#7 Ne adj el!
A médiával való kapcsolat egy kétirányú utca: elsülhet nagyon jól és nagyon rosszul is. Nagyon fontos, hogy ne feledd, ezúttal nem a termékedet, hanem magadat kell eladnod - ez a siker egyik kulcsa!
#8 Nem baj, ha nem
Ne ijedj meg, ha egy újságíró nemet mond a témádra. Fogd fel ezt egy lehetőségként arra, hogy megtudd, mire van szüksége igazából - és szállítsd neki a megfelelő információt!
#9 Légy értékes
Válaszolj minden kérdésre, lény meglepő, mondj többet mint amit vár, legyenek jó fotóid és videóid a témához, oldd meg a problémákat! Légy valóban értékes az újságíróknak!
#10 Röviden és feltűnően
Egy újságíró naponta több száz levelet kap. Ahhoz, hogy esélyed legyen a bekerülésre, legyen figyelemfelkeltő az e-mailed tárgya, és rövid a tartalma. 500 karakternél többet csak ritkán olvasnak el ebben az iparágban.
Keres bizalommal, ha bármiben a segítségedre lehetek!
Koczka Máté / PR menedzser
mate@akoczka.com / +36 20 311-01-22