Miért jobb "ingyen" bekerülni az újságba mint pénzért?

Újsághirdetésekért, bannerekért, tévéreklámokért, de még PR cikkekért is százezreket elkérnek a kiadók. Ezzel szemben médiamegjelenéseket akár "ingyen" is el lehet érni, ha elég érdekesek tudunk lenni. (Erről bővebben itt.)

ermészetesen fontos a pénz, de nem csak az ingyenesség miatt jobb "ingyen" sajtómegjelenést elérni. A lényeg, hogy a reklám nem hiteles, a hír viszont az.

Ha egy olvasó promóciós címkével ellátott szöveget, vagyis fizetett PR cikket olvas, kétségei vannak a leírtakkal kapcsolatban. Ha viszont egy szerkesztőségi tartalom, egy igazi újságíró által megírt cikk van előtte, az sokkal hitelesebb.

A klasszikus PR eszközök segítségével elért sajtómegjelenések növelik a hírneved, potenciális új érdeklődőket és vásárlókat hoznak, segítenek edukálni a piacod, elérik, hogy a témád szakértőjeként gondoljanak rád, megerősítik a beléd vetett bizalmat, és ráadásul még új sajtómegjelenéseket, új partnerkapcsolatokat is hozhatnak!

Az ingyenességről: bár a kiadóknak valóban nem kell fizetni az ilyen cikkekért, ha valaki saját erőből végzi a munkát, az sok idő és energiabefektetést jelent. PR kommunikációs tanácsadást is igénybe lehet venni, ennek van költsége, de még mindig töredéke annak, mint ha valaki felületeket vásárolna.

mate_masolata.jpgKeres bizalommal, ha bármiben a segítségedre lehetek! Sok sikert!

Koczka Máté / szabadúszó PR tanácsadó
mate.koczka@gmail.com / +36 20 311-01-22