Már nincs miről írnod? 25 sajtóközlemény témaötlet KKV-knak

Segítek, hogy minek van hírértéke

A sajtóközlemény még mindig a leghatékonyabb PR eszköz a kis- és középvállalkozások számára. Rendszeresen használva tökéletes a márkaépítésre, az ismertség növelésére, pozicionálásra és nem utolsósorban az vásárlásösztönzésre is. Nagyon sokan komolyan veszik a sajtóközlemények kiadását, nem ritka olyan cégeket találni, amelyek heti rendszerességgel adnak hírt magukról ilyen formában, de havonta egyszer legalább mindenkinek ajánlom.

note-4437201_1280.png(Fotó: Mariana Anatoneag / Pixabay)

Minél több és jobb hír készül rólunk, annál többet szerepelhetünk a médiában. A megjelenések nagyon fontosak, mert olyan értéket kaphatunk általuk, amelyet reklámokkal egyszerűen nem lehet megvásárolni.

Persze az sem mindegy, hogy milyen az általunk készített sajtóközlemény, ugyanis ha senki sem jelenteti meg, az egész csak kidobott pénz és energia volt.

Határozottan egy „jó hírértékű” cikk minőségi megírása a cél. A szerkesztők nem szeretik a promóciót, ezért kulcsfontosságú a jól megválasztott téma. Ha olyan hírekkel látjuk el az újságírókat, amelyek érdekesek, egyediek, időszerűek, hitelesek és újdonságot tartalmaznak, szívesebben foglalkoznak majd vele mint egy reklámszagú szöveggel. Ez lehet, hogy könnyűnek hangzik, de igazából nem az.

Itt jön képbe a kreativitás, a kísérletezés, az ötletelés. Képzeld bele magad a szerkesztők helyébe: te melyik cikk témára mondanál igent, és melyikre nemet?

Az alábbiakban 25 sajtóközlemény témaötletet gyűjtöttem össze, amelyek rád irányíthatják a szerkesztők és a közönség figyelmét.

1. Új vállalkozás indítása
2. Új termék/szolgáltatás bemutatása
3. Egy évforduló megünneplése
4. Díj vagy elismerés átvétele
5. Új partnerség vagy ügyfél bejelentése
6. Cég vagy termék nevének megváltoztatása
7. Saját kutatás eredményeinek közzététele
8. Piaci elemzés, előrejelzés készítése
9. Nyilatkozat egy sokakat érintő döntésről, szabályváltozásról
10. Könyv kiadása
11. Podcast indítása
12. YouTube oktatóvideók készítése
13. Ingyenes e-book közzététele
14. Applikáció indítása
15. Figyelemfelhívás egy világnapra
16. Társadalmi szerepvállalás, jótékonyság
17. Vállalkozás „zölddé tétele”
18. Konferencia vagy webinar szervezése
19. Összeállítás praktikus szakmai tanácsokkal
20. Céges mérföldkő elérése
21. Verseny vagy pályázat kiírása
22. Terméked vagy szolgáltatásod szokatlan felhasználása
23. Együttműködés egy hírességgel
24. Saját díj alapítása és átadása
25. Adománygyűjtés szervezése

Természetesen ez csak néhány ötlet a kezdéshez, viszont tartsd észben, hogy ha a sajtóközlemény jól meg van írva, szinte bármilyen hír bekerülhet a sajtóba.

Ha segítségre van szükséged PR fronton, keress bizalommal. Évente több száz sajtóközlemény megy át a kezeim között, de mindig örülök annak, ha egy új ügyféllel ismerkedhetek meg. Számomra a legnagyobb élmény, ha sok-sok sajtómegjelenést tudok begyűjteni a partnereknek.

Koczka Máté / PR tanácsadó
mate.koczka@gmail.com / +36 20 311-01-22

*** Iratkozz fel az ingyenes PR oktató hírlevél folyamomra itt: https://pr-furfang.blog.hu/2012/08/20/ingyenes_heti_oktato_pr_hirlevel ***