Szűrjük ki a pogácsavadászokat!

DSC03913.jpgA legtöbb sajtós örül neki, ha sok újságíró tiszteli meg jelenlétével a rendezvényét, azonban sokszor nem a résztvevők száma, hanem azok "minősége" határozza meg a sajtótájékoztató médiaértékét.

Hogy mire is gondolok? A több száz vagy sokszor több ezer fős újságírói e-mail listákra olykor  olyanok is felkerülnek, akiknek nem szabadna megkapniuk egy-egy sajtótájékoztatóra szóló meghívást. Ilyenek például az olyan volt újságírók, akik már évek óta nem dolgoznak a szakmában, vagy csak egy ismerősük ismerőse újságíró, ezért kapják a meghívót. Az ehhez hasonló résztvevőket hívjuk a sajtósok körében "pogácsavadásznak", hiszen ők korántsem azért jönnek, hogy hírt adjanak az ügyfelünkről, inkább csak a finom falatokra és az újságíróknak szánt apró ajándékokra pályáznak. Egyébként persze gyakorló újságíró is lehet "pogácsavadász", ha már az érkezése előtt tudja, hogy semmit nem fog írni az eseményről, mégis részt vesz rajta.

Oké, de hogyan szűrjük ki az ilyen ál-úságírókat?

1, Időnként érdemes nagytakarítást végezni a sajtólistánkban! Én például több mint 2000 újságíró e-mail címére küldöm ki rendszeresen a sajtóanyagaimat, mégis negyedévente frissítem a listát. Kiszedem belőle azokat, akik már nem dolgoznak a szakmában és beteszem a helyükre érkezők elektronikus címét. Emellett folyamatosan vizslatom az új arcokat és az új sajtótermékeket, hátha értékes kapcsolatokra találok...

2, Visszaigazolás! Egy-egy sajtótájékoztató meghívójának végén mindig kérjük meg a jelentkezőket, hogy a könnyebb bejutás érdekében egy e-mailben jelezzék vissza részvételi szándékukat. A visszajelzésekből jól látni, hogy ki honnan érkezik, hiszen a nagy médiatermékeik büszkén viselik munkaadójukat. Azok az akkreditációk azonban már gyanúsak, ahol a név mellett nem szerepel semmi. Ilyenkor én egy kedves válaszlevélben szoktam érdeklődni, hogy mégis honnan érkezne az illető, ilyenkor jobb esetben hamarosan érkezik a válasz, rosszabb esetben pedig soha többé nem hallunk a delikvensről, tehát valószínűleg "pogácsavadász" volt.

3, Megjelenés? Persze sokszor nem tehet róla egy újságíró, ha nem jelenik meg a cikke, de akkor már biztosan van valami gond, ha valaki már hónapok óta látszat nélkül vesz részt az összes eseményünkön. Ilyenkor talán mi magunk is segíthetünk a cikkek feldobásában, vagy a szerkesztőn való áthatolásban, de van egy réteg, aki ezt nem is szeretné, hiszen, csak "vadászni" jött a sajtótájékoztatónkra. Ilyenkor elég, ha egyszerűen levesszük a sajtólistáról.

Másolat - mate2.jpgA "pogácsavadászok" kiszűrésével tehát saját munkánkat könnyíthetjük meg, ügyfeleinknek pedig felesleges pénzkidobást spórolunk meg az ilyen sajtóeseményeken. Ha további kérdésed lenne a témában, fordulj hozzám bátran az alábbi elérhetőségeimen:

Koczka Máté / PR menedzser
mate@akoczka.com / +36 20 311-01-22

További hasznos napot kívánok! :)